ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ … ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ
Μελέτη πλάγιας βολής
Η δραστηριότητα S.T.E.M. στην οποία εργάστηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων μας είχε ως θέμα τη μελέτη της πλάγιας βολής των αντικειμένων, τόσο από τη θεωρητική της προσέγγιση όσο και από την πειραματική.
Ο κεντρικός άξονας υλοποίησης αυτής της δραστηριότητας ήταν η κίνηση των τεχνητών πυραύλων από την άποψη της τροχιάς που διαγράφουν. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και σε καθεμία ανατέθηκε μία διαφορετική εργασία, στην οποία έπρεπε να συγκεντρώσουν πληροφορίες, ψηφιακό υλικό (π.χ. ιστοσελίδες, videoclip, κ.α.) σχετικά με την ιστορία των πυραύλων, των ταξιδιών στο διάστημα και την ιστορία των επιστημών όσον αφορά την συγκεκριμένη κίνηση.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, ασχολήθηκαν και ανέλυσαν στο πλαίσιο των Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών όλες τις παραμέτρους που συνέβαλαν στη μελέτη αυτού του θέματος.
Τέλος, μέσα από μία κατασκευή ενός πυραύλου από αφρολέξ, για την οποία χρησιμοποιήθηκαν απλά υλικά, η κάθε ομάδα πειραματίστηκε εκτελώντας ένας πλήθος ρίψεων, ανακαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο βιωματικά όσα είχαν μελετήσει, διδαχθεί και αντιληφθεί και επαληθεύοντας τυχόν θεωρητικούς υπολογισμούς, που είχαν γίνει στην αίθουσα (π.χ. ποια είναι η γωνία στην οποία πετυχαίνουμε το μέγιστο βεληνεκές).
Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε ότι η δραστηρίοτητα ήταν διαμορφωμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα από τη διδαχθείσα ύλη της φετινής σχολικής χρονιάς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Εκπαιδευτηρίων μας που έλαβαν μέρος σε αυτή τη δραστηριότητα S.T.E.M., πέρα από τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής τους, φάνηκαν να απολαμβάνουν και να διασκεδάζουν κάθε στιγμή αυτής της διαδικασίας, που προσέγγιζε κάθε φορά τη μάθηση με έναν διαφορετικό από τα συνηθισμένα τρόπο.
Μελέτη πλάγιας βολής
- Λεπτομέρειες